لکنت آواز

به جز افسانه ی نی قصه چه پردازم من عطش آلوده ترین لکنت آوازم من

لکنت آواز

به جز افسانه ی نی قصه چه پردازم من عطش آلوده ترین لکنت آوازم من

مظلومیت مضاعف

 آیا عزاداری های امام حسین که در هر محرم تازه میشود وباشور پررنگتری نسبت به سال های قبلش برپا میگردد شمارا بفکر انداخته است؟میپرسیدچه فکری؟

اینکه این مردآزاده مرد باعزت ودیندار واقعیچه ظلم هایی حتی پس از شهادتش متحمل میشود

من در یک کتاب خواندم که سه گروه بر امام حسین ستم کردهاند بنی امیه جسم حضرت را کشته بنی عباس شخصیتش را و نوحه خوانان وروحانیان هدفش را . اما من خودم به یک مظلومیت دیگری هم رسیده ام که شاید کمتر کسی به آن رسیده باشد . جریان این فکر از آنجا آغاز شد که کسی میگفت امام حسین مظلوم نیست  و این سخن را با حالتی میگفت که یعنی مظلومیت دون شان امام حسین است در حالیکه یکی از القاب معروف آنحضرت علاوه از سید الشهدا همین حسین مظلوم است . این عنوان در زیارتنامه هاهم آمده است .

من چند کتاب منبع در باره ی زندگانی امام داشتم  وچند تای دیگر هم از بعضیها به امانت گرفتم وبطور جد راجع به این مسٍآله تحقیق کردم و برای مظلومیت امام حسین چندین دلیل یاد داشت بر داشتم :میدانیم که هر کجا تساوی وبرابری نباشد ظلم وستم حاکم خواهد بود وقتی تعداد سربازان امام با تعداد دشمنان برابر نبود ، دشمنان به آب دسترسی داشتند و ایشان نداشتند امام خانواده را بهمراه داشتند آنها نه، آنها از مردم رذل وپست بودند ،اینان انسانهای شریف بودند ، کشته های آنها دفن شدند اماپیکر های پاک امام اصحاب عریان روی خاکها ماند بعد از دفن هم چندین سال بر قبرشان آب بستند وبجای زمین کشاورزی استفاده کردند.

در نتیجه :امام ویارانش مظلوم بودند .

در این راستا من به یک مطلب مهمی هم بر خوردم که :آیا راس مبارک سید الشهدا را در کجا زیارت کنیم؟ در کتابها ودر مسافرتها به مکانهایی بر میخوریم که به نام راس حسین نام گزاری گردیده مانند :حلب ، شام ، نجف ، عسقلان و حتی مصر. و از خود میپرسیم آیا در کدام یک از اینها را س مبارک را زیارت کنیم؟ حضرت زهرا قبرش مفقود است چون خودش وصیت کرده حضرت علی شب مخفیانه دفن میشودکه دشمنان مبادا نبش کنند جنازه ی حسن مجتبی تیر باران میشود سر مبارک اباعبدالله از پیکرش جدا میشود وآخر سر هم معلوم نمیشود که در کجا دفن گردیده. در یک جایی خواندم که هشتاد سال بعد از حادثه ی کربلا  از خزینه ی بنی امیه کیسه ی چرمی پیدا شد که راس مبارک در داخل آن بوده است .گویی راس حسن را هر کجا که دفن میکردند پس از اندک مدتی از ترس مخالفان اهلبیت  به یک جای دیگر انتقال میدادند تا به دورترین نقطه از کربلا (مصر) برده شد وباز نا معلوم است که در کجای جاهای نام برده شده مدفون میباشد

جمع بندی این نوشته ی پریشان این میشود که پنجمین از پنج تن محمد و آ ل محمد،حسین مظلوم است و مدفن راس مبارکش برای  کسی معلوم نیست تا روزی که قبر شریف مادرش معلوم گردد و این مظلومیتی مضاعف بر مظلومیتهای دیگرشان میباشد –

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون .